زیبایی در کنار امنیت با درب آکاردئونی پیچ شکلاتی

درب آکاردئونی پیچ شکلاتی یکی دیگر از انواع حفاظ های آکاردئونی می باشد. معروفیت این دربها، به این دلیل است که شما در کنار تامین امنیت صاحب دربی زیبا و چشم نواز خواهید شد. تقابل صنعت و هنر منجر به طراحی این چنین درب کاملی شده است.

تاریخ: 1401/10/18

در این مطلب قرار است با جزئیات بیشتری، حفاظ آکاردئونی پیچ شکلاتی را بررسی کنیم. مقایسه این حفاظ ها با انواع دیگر حفاظ آکاردئونی به شما در انتخاب و خرید بهتر کمک خواهد کرد.

درب آکاردئونی پیچ شکلاتی

درب آکاردئونی پیچ شکلاتی چیست؟

این نوع حفاظ یکی از انواع پر کاربر درب های آکاردئونی ست که ویژگی ها خاصش آن را در بین این انواع منحصر به فرد کرده است. این دربها در نوع خوی به زیباترین شهرت دارند. دلیل این زیبایی ظرافت در طراحی و پیچ هایی به رنگ شکلاتی ست.

در قسمت تسمه های درب آکاردئونی پیچ شکلاتی، پیچ هایی تعبیه شده که این پیچ ها قالب گیره شده و در کوره آتش حرارت می بینند و در نهایت به رنگ شکلاتی زیبایی در می آیند.

در واقع این حفاظ اصلاح شده دربهای آکاردئونی سه گل لوزی هستند که در مقاله دیگری به آن پرداختیم. به همین دلیل است که از نظر ظاهر مشابه حفاظ های سه گل هستند اما از نظر امنیت بسیار درجه بالاتری دارند.

تاریخ: 1401/10/18

امنیت حفاظ آکاردئونی پیچ شکلاتی

آن چنان که گفتیم این دربها به ظاهر زیبا و ظریفشان شهره هستند اما در نهایت هدف تمام حفاظ های آکاردئونی، حفاظت و بالا بردن ضریب ایمنی ست.  شما برای خرید این حفاظ لازم است با موارد امنیتی آن نیز به صورت جرئی تری آشنا شوید.

1_امنیت بیشتر درب آکاردئونی پیچ شکلاتی نسبت به نوع سه گل

این پیچ های شکلاتی زیبا علاوه بر ظاهر جذابی که به درب آکاردئونی پیچ شکلاتی دادند سبب بالا بردن امنیت آن نیز شده اند. همان طور که پیش تر گفتم این دربهای از نظر ظاهری مانند مدل سه گل هستند اما وجود این پیچ ها امنیت بیشتری به کار بخشیده بنابراین حفاظ پیچ شکلاتی را ایمن تر می دانند.

2_ لولای حفاظ آکاردئونی پیچ شکلاتی

به طور کل در طراحی حفاظ های آکاردئونی دو نوع لولا وجود دارد. لولای دو پارچه و سه پارچه که طبیعتا لولای سه پارچه امنیت بالاترین نسبت به دو پارچه دارند. با به کار بردن لولای بیشتر، سارقان دیگر قادر نخواهند بود با ابزاری مانند دیلم درب را بشکنند و نفوذ کنند. شما با سفارش حفاظ با سه پارچه لولا اطمینان پیدا می کنید که دیگر امکان نفوذ از قسمت لولای درب وجود ندارد.

لینک کوتاه مقاله : https://onlinehefaz.ir/?p=1597

3_ قفل درب آکاردئونی پیچ شکلاتی

برای اینکه درب پرکاربرد تر و ایمن تری داشته باشیم باید از دو نوع قفل در طراحی درب استفاده شود. به عنوان قفل اول باید یک زبانه روی حفاظ تعبیه شود تا با استفاده از آن بتوان قفل ساده یا کتابی روی درب استفاده کنید. این قفل در استفاده این دربها بسیار موسوم و کار بردی ست.

قفل این در ها از جنس تسمه ای با ضخامت 8 میلی متر است. با این ضخامت دیگر امکان شکستن آن توسط سارقان وجود ندارد.

قفل دومی که در بالا در مورد آن گفتیم؛ قفل داخلی یا توکار است. قفل توکار که آن را به عنوان قفل مخفی هم میتوان نام برد؛ در داخل کلاف چهار چوب تعبیه شده است که قفل کتابی در آنجا قرار دارد. این قفل دیگر امکان در آوردنش وجود ندارد به همین دلیل است که راه مناسبی برای امنیت هرچه بیشتر درب شماست.

4_ تسمه حفاظ های آکاردئونی پیچ شکلاتی

تسمه ها میتوانند مورد مهمی در ارتباط با امنیت باشند. از آنجا که در این حفاظ ها 2 لایه تسمه عمودی قرار دارد در نتیجه امنیت آن نیز دو برابر می شود.

5_تاثیر پرچ های مخفی در امنیت حفاظ آکاردئونی پیچ شکلاتی

پرچ های مخفی یکی از قابلیت های خیلی خوبه حفاظ های آکاردئونی پیچ شکلاتی ست. در این سبک دربها، پرچ ها به صورت مخفی هستند یعنی تسمه ای به صورت عمودی روی آنها قرار خواهد گرفت. در این صورت سارقان نمیتوانند با ابزاری مثل فرز و دیلم این پرچ ها را، که در واقع مفصل های بین تسمه ها هستند، از جا در بیاورند.

لینک کوتاه مقاله : https://cutt.ly/JmXe4KL

تاریخ: 1401/10/18

انواع درب آکاردئونی پیچ شکلاتی

این مدل از محافظ ها در دو نوع ساخته می شود:

  • درب آکاردئونی پیچ شکلاتی ساده
  • درب آکاردئونی پیچ شکلاتی تسمه طرح دار

همان طور که از اسم این دو نوع میتوان برداشت کرد؛ تفاوتشان در طرح دار بودن و یا نبودن تسمه هاست. این دونوع از لحاظ امنیتی باهم برابر هستند و هیچ فرقی ندارند اما درب پیچ شکلاتی تسمه طرح دار به دلیل طرح هایی که با ظرافت روی تسمه های آن تعبیه شده؛ بسیار زیبا تر و چشم گیر تر هستند.

مشخصات فنی درب آکاردئونی پیچ شکلاتی

تا اینجا در مورد ظاهر زیبا و امنیت این درب ها گفتیم. علاوه بر موارد گفته شده قابلیت های دیگر را نیز میتوان برای حفاظ آکاردئونی پیچ شکلاتی بر شمارد:

  • رنگ کاری: نوع رنگ این حفاظ ها، رنگ کوره ای یا الکترواستاتیک می باشد. در این روش کار در کوره حرارت می بیند تا در برابر عواملی مانند شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.
  • جنس چهار چوب و تسمه ها : جنس کلاف درب آکاردئونی پیچ شکلاتی از پروفیل استاندارد 30×50  می باشد. در مورد تسمه ها آن هم از تسمه فابریک 20×5 استفاده شده است. این مشخصات علاوه بر تامین امنیت باعث سهولت در بازو بسته شدن درب می شوند.
  • اندازه مفصل پیچ ها: گل پرچ در این کار 12 میلی متر می باشد و سایز پرچ های آن 6×3 سانتی متر است.

امیدواریم با مطالعه کامل این مطلب به راهنمای خوبی برای خرید درب آکاردئونی پیچ شکلاتی رسیده باشید. موارد ذکر شده از جمله  موضوعاتی بود که هر خریداری برای اطمینان از خرید خود، باید درمورد این حفاظ ها بداند. موارد دیگری نیز وجود دارد که در هنگام خرید بهتر است به آن توجه شود. به طور مثال از روان بودن در هنگام بازو بسته شدن درب اطمینان حاصل کنید.همچنین مطمئن شوید خریدی که دارید با ضمانت و پشتیبانی است.

شما میتوانید قبل از خرید درب آکاردئونی پیچ شکلاتی صحبتی با مشاوران و متخصصان این حوزه داشته باشید.

لینک کوتاه مقاله : https://tinyurl.com/s89c3tsn

مرتبط

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ روی دیوار

نرده بالکن

درب فلزی

دیدگاهتان را بنویسید